uppdate

Nu var det jätte längesen jag skrev här och det har hänt en hel del. Den här senaste två månaderna har varit riktigt jobbiga.

När jag skrev förra inlägget trode jag inte att det var så allvarligt.

Några dagar in på antibiotika kuren fattar jag att han inte svarar på den, han hade en temp runt 40 grader och ville inte äte eller dricka något alls. Så vi åkte in till vetten på onsdagen och då fick vi byta antibiotika.
Den ville inte heller hjälpa så på fredagen var jag in igen och då fick vi en tredje sort + "alvedon". Hans körtlar ville inte bli mindre och han låg bara still och visade väldigt små tecken på livsglädje. han öppnade bara ett öga när någon kom så att an hade koll på vem det var sen somnade han igen.

När jag var ute med honom fick jag bära honom ut och sen så ville han bara gå på gräs, men han orkade inte mycket utan la sig ner direkt efter att han hade gjort det han skulle.

Jag trodde nästan att jag skulle få ta bort honom.

Jag fick mata honom med spruta i munnen och jag var inte speciellt populär. Jag tvingade i han vatten.

När han inte blev något bättre så skickade vi honom till Strömsholm, där han låg inne i 6 dagar. När jag tillsut fick komma och hämta honom kunde han äta igen, men det gick inte smärt fritt man fick nästan tvinga i han den. Vettrinärerna viste inte vad det var, det fanns många speckulationer. Ena dagen hade han inge demodex kvar sen en annan dag var det demodex, så jag vet inte riktigt vad det är.

Han har varit beroende av " alvedonen" för att hålla febern nere och vi har fått enu en ny antibiotika.

Den senaste veckan har han bytit foder tillett foder som är speciellt framtagen för hundar med hud problem.
Efter bytet har Bosse ätit, till och med tiggit), han har visat att han vill gå ut, han leker med sig själv och han klarar sig utan sin tratt när han har någon som passar honom så att han inte kliar upp sår.

Men bäst av allt är att han leker massor och att pälsen växer på att det kankar.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0