Träning ger färdighet

Idag var vi ute på lång promenad igen och den här gången var jag ensam. Men jag var envis och hade med mig både vanligt koppel, spårlina och en massa godis bla. leverpastej.

Vi gick till ett spår strax barkom min lägenhet och så kopplade vi om från koppel till spårlina. Det gick så sakta... jag hade tänkt mig att få raket efekten men inte. Han gick lång bakom mig och komm bara springade om jag ropade och busade upp honom.

När vi hade gått en bit kopplade jag även av spårlinan och så hade vi roligt med stopp och stanna träning. Han var skit duktig!! Han skötte sig exemplariskt...

Jag har en tanke om at tdet kanske givck så bra för att det var tryckande varmt och att han var lite trött. Men i morgon är vi på det igen :)

Han var även så godissugen att han vågade hoppa över ett vattenfyllt dike. Tro mig han hatar vatten. Han drack till och med i vattenpölar och gick i lera. Det har aldrig hänt frivilligt.

När vi kom tillbaka hem så var han helt slut.

Ha det så bra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0